- Vissa människor ska inte ha djur!

Någonting som gör mig oerhört upprörd är människor som inte kan ta hand om sina djur!
Jag förstår inte hur människor tänker ibland.


När jag fick hem min lilla Albus så upptäckte jag att han hade oerhört skitiga öron.
Ovanligt att en sådan liten kattunge som alltid varit innekatt har så smutsiga öron.
Nu pratar jag inte om lite kladd utan det var kolsvart i öronen på honom.
Först trodde jag att det var en infektion så jag gjorde rent med lite topps och ljummet vatten.
han blev mycket bättre direkt!
Nu i förra veckan så upptäckte jag att det hade kommit tillbaka och mycket mycket värre denna gång!
Jag anade direkt att det var öronskabb.
I Fredags var vi hos vetrinären och ja, mycket riktigt.. det var öronskabb.


Nu till det som gör mig så upprörd.
Kvinnan jag köpte Albus utav skulle höra av sig till mig angående vetrinär intyg och dylikt.
Nu anar jag varför jag inte fått tag i henne!
Hon svarar inte på mejl eller när jag smsat henne.
Antagligen så visste hon att han hade skabb när hon sålde honom och hon har antagligen inte vaccinerat honom som hon sagt att hon gjort.
Hemskt! Hon verkade verkligen perfekt när vi var där och hälsade på.. Men skenet kan ju bedra!


Jag förstår inte hur man inte kan prioritera sina djur högre än så?
Jag skulle ge min högra arm för Albus! Det kanske låter överdrivet men det är det inte!
Han är verkligen min lilla bebis och hans välmående går absolut före mitt.


Vissa människor ska inte ha djur!




Min lilla trollunge ♥




Kommentarer
Postat av: minnalina

åh fyfan vad hemskt!!

hur kan hon göra så?

ungefär samma sak hände mig, med min andra katt jag köpte. hon utlovade att han skulle vara avmaskad bland annat, det första jag såg när jag kom hem var STORA vita maskar! och det var jätte svårt att bli av med dem, han fick genomgå 3 kurer.. och tillslut försvann dem. Och dessutom betalade jag pengar för att han skulle vara tillexempel avmaskad, och så visar det sig att han inte är det. egentligen ska man kräva pengarna tillbaka! katterna mår ju inte bra med skabb eller mask. Vissa människor ska fan inte ha djur, tur att albus hamnade hos dig istället! :)

2012-02-02 @ 18:55:19
URL: http://mmmmlb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!